Opzet

boek_3D_VanMakenNaarRakenHeel kort gezegd gaat Van maken naar raken; een gezonde organisatie door de klant centraal te stellen in de bouw-, installatie- en vastgoedsector over hoe je als organisatie succesvoller wordt door marketing goed in te zetten.

Het boek is hier te bestellen.

Anno 2015 kun je eigenlijk al niet meer zonder, maar met de veranderende marktomstandigheden is het in de toekomst nog belangrijker om de klant centraal te stellen. Maar wat is dat dan? Wat betekent dat voor je organisatie? En hoe doe je dat? Veel verder dan het opnemen in een visie komen de meeste bedrijven niet. Terwijl het daar nou net niet thuis hoort.

Dit boek geeft praktische tips. Je krijgt (meer) inzicht in hoe marketing werkt. Noem het gerust een handleiding die je stap voor stap hulpmiddelen biedt.

In het boek is onder meer aandacht voor:

  • Waarom marketing en klantgerichtheid?
  • Hoe doe je dat?
  • Ontwikkelingen in de markt
  • Veranderende rollen van partijen
  • Nieuwe verdienmodellen
  • Producten ontwikkelen
  • Het belang van onderscheidend vermogen
  • Operationele marketing

Het boek kent een vergelijkbare opbouw met mijn eerdere boeken. Dat betekent dat naast de theorie tientallen voorbeelden uit onze eigen sector worden opgenomen. Zie hier voor een voorbeeld van een van mijn boeken.

Wil je een eerste idee krijgen van mijn visie op marketing in onze sector? Kijk dan de 37 minuten durende workshop van Building Holland.

En ik? Wie ben ik?
Mijn naam is Marjet Rutten. Sinds 1998 werk ik in deze prachtige sector. Ik ben onder meer oprichter van BouwKennis. Sinds 2010 informeer en adviseer ik organisaties in de bouw-, installatie- en vastgoedsector over thema’s van vandaag, maar vooral van morgen. Ik zie mezelf graag als aanjager van vernieuwing.

Eerder schreef ik Van Yab Yum naar Dim Sum, Van Weerstand naar Transparant, Vrouwen kunnen niet bouwen en Van ‘kan nie’ naar passie. Ik houd regelmatig lezingen en workshops en heb lid mogen zijn van het Bouwteam van minister Spies (BZK). Het Bouwteam stelde de Investerings- en Vernieuwingagenda bouw op, die is uitgewerkt door de Actieagenda Bouw, waarin ik ook een actieve rol heb vervuld.

Voor opmerkingen en vragen kun je contact met mij opnemen via rutten@constructief.org of 06-54245952

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *